Loppis hos nya FK – ett skämt?

Vad ska man tro om det här? Ett skämt?

Detta är vad man kan läsa hos nya Försäkringskassan…..

Lämna en ide´om hur Försäkringskassan kan förbättras och få en gammal överbliven pryl. Har Adriana, personalen och alliansregeringen länsat garderoben? Flyttstädning? Ja man kan ju alltid hoppas….

…vilket även Adriana Lender tycks göra. Här är hennes lilla postning för dagen, citat;

Politiska beslut påverkar oss alla
Strålande sol idag, i alla fall här där jag är. Jag ser att många lämnar förslag på förändringar av sånt som det finns politiska beslut på och som inte heller vi på Försäkringskassan direkt kan ändra eller påverka. Många skriver till exempel om intyget från förskola och skola när barnet är hemma och sjukt. Just därför är det spännande att det är valår i år, då har vi alla möjlighet att påverka även dessa frågor när vi går och röstar.

Se där, rösta bort alliansregeringen och ni slipper intyg från förskolan. Dessutom, som lök på laxen, stupstocken i sjukförsäkringen….

Tack för rådet Adriana! 😀

*

Missa inte NSD ledaren – Hungriga vargar jagar bäst?

Bloggtips; Alliansfritt Sverige om hur man kan göra vinst på arbetslösa, Veronica Palm om Axén, Storstad om kommunal verksamhet som slumpas bort, Karins värld en enkät om vården, Peter Andersson om sociala medier, Eva-Lena om ny postlag, Mer – Netroos

Press; exp1, exp2, dn1, dn2, svd1, svd2, svd3, svd4, svt1,

*
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Föregående inlägg
Lämna en kommentar

11 kommentarer

  1. Kan få byta till sig ett sånt där rart troll mot en orättvis regering som Försäkringskassan kan få förvara i nåt av sina arkiv?

  2. Blev så frustrerad när jag såg det där, pengar finns, men
    hur används de? Och hur mycket mer kan man dumförklara
    oss sjuka? 😦

  3. Fille

     /  maj 6, 2010

    Jag byter gärna bort min gamla räknedosa mot FK:s ”statistiker” Bertil Thorslund, som ju verkar vara en förklädd valarbetare för de nya moderaterna. Tror min gamla räknedosa gör större nytta än Thorslund om FK:s statistik ska bli mer korrekt och objektiv.

  4. Patriciatjejen

     /  maj 6, 2010

    Jag lämnade in denna idé till Adriana:

    Vägra utföra regeringens utförsäkringspolitik som försätter sjuka människor ute på gatan, in i fattigdom och utanförskap och blir ännu sjukare!!

  5. Undrar hur lågt f-kassan kan sjunka?
    Och hur mycket kostar den här ”kampanjen”, tro???
    Och VEM betalar?
    Eva-Lenas idé var bra :-)!!! In i arkivet med alliansen!!! Och lås ordentligt!

  6. Eva

     /  maj 7, 2010

    Undrar vilken reklambyrå dom anlitat? – Det är väl inte fel att be om tips och synpunkter, men frågan är om de tänker höra vad folk säger, och bry sig om det! Och så sättet – tingeltangel! Inte seriöst!

  7. MrsS

     /  maj 7, 2010

    Kanske är det kvarblivet från utmätning av för mycket utbetald försäkringspeng hos kreti och pleti vi får oss till livs. Nytt miljömedvetande? Inte kan det saknas uppslag på förbättringsområden för FK? luktar skrot och förnedring, igen …

  8. tintin

     /  maj 10, 2010

    Jag har 2 förslag!
    Byt regering, och byt ut Adriana Lender.
    Jag behöver inte få någon sak för dessa tips.

  9. lenaalun

     /  maj 14, 2010

    Jag lyckas inte hitta citatet via länkarna. Kan det ha tagits bort?

  10. Var det bara jag som reagerade på att gårdagens Debatt tycks anse att det enbart är män som är auktoriteter och sakkunniga när sjukskrivningar ska debatteras.

    Jag trodde knappt mina ögon; när jag såg programmet; har tittat på det via Svt Play idag; och kan konstatera att de slutsatser jag drog igårkväll stämde.

    http://www.viita.se/2010/05/13/var-i-h-e-fanns-kvinnorna-nar-debatt-diskuterade-sjukskrivningar/

  1. Jinges Web och Fotoblogg » Den liberala sanningen

Lämna en kommentar