Ett hjärta RÖTT i media

Har precis upptäckt att min blogg förekommit ett par gånger i media de senaste veckorna. Lite kul….

I SvD skrev Tobias Brandell så här om  min blogg i en ”guide till politiska bloggar”, citat;

Ett hjärta rött

ilsemarie.wordpress.com

Proffsigt utgjord med kommentarer ur ett vänsterperspektiv från Ilse-Marie, som lyfter fram åsikterna, inte sig själv.

Tack för de orden – precis så vill jag att min blogg ska vara. Kanske har jag lyckats? Även om jag i just denna bloggpost frångår min vana och istället lyfter fram mig själv och min blogg 😉

Jag missade själv Aktuellt i går, men fick nyss veta att min blogg flimrat förbi i ett inslag om politiska bloggar. När jag tittade efter på webben handlade det mest om ”politiska huliganer”, ”smutsiga kampanjer” och ”personangrepp”. Där känner jag  mig inte särskilt träffad. Däremot håller jag med de som i inslaget berättade om  kommentarer ”som ligger på gränsen” – något som alla politiska bloggare säkert har råkat ut för. Det går helt enkelt inte att bemöta allt – man hinner inte. Jag har lärt mig att det gäller att backa – inte låta sig provoceras – det är det enda som fungerar.

Själv har jag dessutom haft turen att ha många sympatisörer och läsare som hjälper mig att kommentera, svara och backa upp (tack!). Jag insåg tidigt att det inte går att ens försöka bemöta allt och svara på allt. Det skulle ha tagit all min tid – min blogg skulle ha varit nedlagd för länge sedan.

Så tack alla ni som backar upp, tipsar, länkar och ger positiv feedback.  Det är er blogg – lika mycket som min 🙂

*

Några bloggkompisar; Martin Moberg, Röda Malmö, Peter Andersson, Annarkia, Motvallsbloggen, Nemokrati, Resursbloggen, Greiderbloggen

*
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Följande inlägg
Lämna en kommentar

20 kommentarer

  1. Fille

     /  mars 23, 2010

    Roligt att din blogg uppmärksammas. Det förtjänar den verkligen!

    Jag har lärt mig en hel del på denna blogg. Det finns få ställen i cyberspace där fakta kombineras med rättvisepatos och humanism på samma sätt som på denna blogg!

    Fortsätt på den inslagna vägen. Din faktaspäckade blogg behövs så att vi inte drunknar i kvällsspressens skvallerreportage och personfixering!

    Detta blir extra viktigt detta valår, då vi tyvärr kan förvänta oss att pressen kommer att fokusera allt mer på person och allt mindre på politik. Din seriösa och grävande blogg är en oas för oss som är intresserade av samhällsutvecklingen och politiken.

  2. Stort Grattis Ett hjärta Rött! Vad var det jag sa – du ska inte sluta blogga. Din röst behövs – är i själva verket en av de viktigaste för att humanisera debatten, dessutom faktaspäckad och det stärker trovärdigheten. Tack också för länken ❤

  3. Jag har hela tiden tyckt att din blogg är bäst – den är personlig samtidigt som du använder dig av fakta och siffror för att backa upp ditt patos. Där politikerna tydligt har misslyckats får bloggare som du ta vid 🙂

  4. *Q* som i Qfisk

     /  mars 23, 2010

    Den här bloggen borde alla läsa innan de ens får lov att gå till vaurnorna.
    Säkert finns det andra som tycker lika om någon annan politisk blogg.

    Jag besöker din blogg nästan varje dag. Ofta flera ggr.
    Följer länkar osv…
    Brukar rekommendera den till bekanta som inte har så bra koll på politik.

    Kram till dig för att du skriver så flitigt!

  5. Grattis till Ett hjärta rött, HBT-sossen och S-buzz på http://www.s-info.se/page/blogg.asp?id=1732&blogg=40730

    /Eva

  6. annarkia

     /  mars 24, 2010

    Tack för att du delar med dig av all din kunskap. Det är alltid en högtidsstund att läsa dina inlägg.

  7. Däremot tyckte jag Aktuellts inslag var mer än lovligt vinklat. Vilka fick uttala sig om ”näthuliganism” som vore de några sanningssägare – Jo, Niklas Svensson – den journalist som enligt vad jag förstår blev avstängd efter att ha gjort dataintrång hos SAP, en representant för Arena – tankesmedjan ‘till vänster’ som nu ingår i ett ”unikt samarbete” med Timbro om välfärdens framtida finansiering samt sist och slutligen Stureplanscentern Per Ankersjö – en representant för ett parti som genomgått extreme make-over i en fråga som varit helig för partiets gräsrötter samt stoppar sina egna riksdagsledamöter (läs Solveig Ternström) i kärnkraftsdebatten.

    Trovärdighet noll med andra ord. Och så får dessa stå oemotsagda av resten av oss gräsrötter som debatterar politiskt på nätet i ett desperat försök att stoppa de lagvidriga beslutsprocesser som Lagrådet nu äntligen tar bladet ifrån munnen och protesterar mot!

  8. Väldigt roligt att höra att din blogg har uppmärksammats i ”större” sammanhang. Det är den mer än värd. Jag beundrar din noggrannhet och din engeri vad gäller att ta fram fakta.

    En stor grattiskram alltså.

  9. Var stolt över din blogg. Du skriver bra och om intressanta fenomen. Det är du och ingen annan som gör bloggen.

  10. Oj, tack alla snälla! Hade inte räknat med några grattis kommentarer, tyckte mer att det var lite kul – och oväntat – att få se sin egen blogg flimra förbi i TV.

    Men, jag håller med dig Nemokrati. Aktuellt fick det att låta som om hela bloggvärlden enbart bestod av galningar och huliganer – medan det oftast känns som det är tvärt om. Det finns så oerhört många viktiga och intressanta politiska bloggar numera. Så många som skriver om ideologi och politik istället för person som kvällspressen (Expressen t.ex.). Och så många som granskar och letar fram fakta som annars aldrig skulle komma ut. Själv har jag inte tid att gräva så mycket, men jag gör så gott jag kan och försöker hänga med.

  11. ”gör så gott jag kan och försöker hänga med” – Du gör mer än så!

    Alltid uppdaterad i de ämnen du skriver om och med åsikter som klockrena 😉
    Du förtjänar verkligen tid i rampljuset….
    Det är Din blogg och den är bland de bästa !

  12. Oj, vilken ära att bli benämd som bloggkompis!
    Gratulerar, bockar och tackar!

  13. Om någon har förtjänat uppmärksamhet så är det ”ditt röda hjärta”!
    Din blogg behövs verkligen och jag håller med Peter som skrev att din blogg är personlig och ändå innehåller fakta. Så viktigt som helst.

    Hoppas du orkar länge till. Vi behöver dig. Grattis 😀

  14. Din blogg behövs verkligen. Jag brukar skicka hit folk ibland och använder den även som uppslagsbok. Inläggen är av toppklass men jag undrar ofta över hur du hittar dina rubriker. Det sticker till i ögonen när man ser dem. Jag brukar ju låna sambons dator ibland och det har hänt rätt många gånger att dina rubriker hoppat fram ur den långa listan av inlägg på intressant.se De syns helt enkelt.

    Tack för en bra blogg. (Kanske är det bara en tidsfråga innan du får sitta i någon tv-soffa.)

  15. underbart äntligen fler som får läsa ord skrivna med intelligens, eftertanke och fakta.

  16. Mumlan…. tack, men i någon TV-soffa vill jag inte sitta 😉 Min enda dröm är för tillfället att få bort alliansregeringen – och sedan ett bättre, mer humant och mänskligt samhälle.

    Tack igen för alla snälla kommentarer!

  17. Skrev ett blogginlägg om den oförskämda vinklingen i SVT Aktuellt – opartisk jo pyttsan – se gärna http://komigenuva.wordpress.com/2010/03/23/en-laglos-regering/

  18. Kajsa Warg

     /  mars 27, 2010

    Jag är bara så himla glad att du fortsätter, fortsätter och fortsätter! Skulle vilja själv. Har inte orken, har inte uthålligheten och har inte ditt träffsäkra språk och klara tankar!

    Så. Jag är, himla, himla glad att du finns – och att du skriver – ofta ”formulerar du mig”!

  1. Nej, det är inte okey « lena alun
  2. 50.000 visningar av min blogg « lena alun

Kommentera

