Lästips och ett RÖTT hjärta

Några lästips inför helgen…..

Bra bloggposter – missa inte;

Storstad – Till dem som hävdar att klyftorna inte växer

Ekonomikommentarer – Ökat risktagande med dina pensionspengar

Jonas Sjöstedt – EMU blir valfråga

PolitiQ – Strålande faktagranskning

Alliansfritt Sverige – Husmark Pehrsson ger sig på Försäkringskassan igen

Martin Moberg – Att vara sjuk i det Moderatstyrda Sverige

Peter Andersson – En träffande musikklassiker

Mer;

Gemensam LO-kampanj om det kalla samhället

Kalla Sverige – Ny Hemsida

*

Till sist…

Ett varmt RÖTT hjärta till alla er som läser min blogg!

Tack för allt stöd! Tack alla ni som kommenterar! Tack alla som länkar!

Varma kramar!!!!!

Kärleken är större
än vi själva,
liknar lysmasken –
omöjlig att dölja,
sveper du in den
tindrar den genom höljet.
– Akahito, Japan 700-talet

*

Press;AB1 , Ex1, Ex2, Ex3, AB2, AB – Grekland är bara början, Unga drabbas av försäkringssystemet

*
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

7 kommentarer

  1. Barbro

     /  februari 12, 2010

    En varm stor kram till Dig !!

    Vissa dagar tror jag nästan inte jag skulle klara av utan din och några andras bloggar som ger mig livshopp, livsglädje och tankenötter.

    Barbro

  2. Frusterad

     /  februari 12, 2010

    Jättebra blogg och sunda åsikter, men som fd moderat söker jag alternativ. Mona Salin, inte en chans – finns det någon som tror att hon kan leda Sverige? Med en bättre ledare hade över 50 % varit möjligt, jag tror till och med att Persson fått över 50 % med alla de självmål moderater och alliansen har gjort. Men Mona … phu hon är ju lika illa som Bo Lundgren och det säger inte lite. Byt partiledare och egen majoritet är klar. Men vad ska jag rösta på? Lutar åt Maria Wetterstrand för hon är smart, det kan man inte beskylla Mona för i alla fall. Men miljöpartiet i övrigt är inget jag gillar och språkrören ska ju snart bytas så en röst på Maria är bortkastad. Snälla S byt partiledare innan valet!

  3. Tack för länktipsen. Och så vill jag önska dig en riktigt god helg. Likaså dina läsare.

    /Eva

  4. Finfin version.
    Bob Dylan + Bryan Ferry funkar utmärkt.
    Inte ett öga är rött…torrt!
    Tjo!

  5. Debatten mellan forskaren Björn Johnson, Hanne Kjöller och Jan Ryd är upplagd på Bambuser:

    http://stardustsblogg.blogspot.com/2010/02/om-debatten-pa-malmo-hogskola.html

  6. Nu går M framåt…..om alliansen vinner nästa val kommer jag antingen ta livet av mig eller emigrera. Men eftersom jag varken har hälsa eller ekonomi för det andra lutar det år det första.

  7. Maja

     /  februari 15, 2010

    Tack AR
    för länken till debatten!
    Maja

Kommentera

