God Jul och tack från botten av mitt röda hjärta!

Snön faller…

…julen nalkas och jag vill passa på att tacka alla som läser min blogg och önska en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År –  från botten av mitt röda hjärta 😉

Extra tack alla ni som länkar och alla ni som skriver kloka, snälla, intressanta, viktiga och roliga kommentarer. Det är ni som får mig att orka fortsätta. Det är lika mycket er blogg som min… tack alla vänner! Ingen nämnd – ingen glömd 😉

Till sist…

…min eviga julfavorit – The Pogues – Fairytale of New York. Den har något för alla… 😉

…en rad till den den borgerliga alliansen;

Happy christmas your arse I pray god it´s our last.

…och till oss som hoppas på något bättre;

I´ve got a feeling
This year´s for me and you
So happy christmas
I love you baby
I can see a better time
Where all our dreams come true.

*
Andra bloggar om: , , , , , , ,

Lämna en kommentar

18 kommentarer

  1. Eva

     /  december 21, 2009

    Det är DU som ska ha tack! – Du är den som sätter ljuset på det mörker där makten försöker dölja sina handlingar. Jag hoppas du får en välförtjänt god jul, och att nästa år blir bättre för oss alla!

  2. God Jul själv! Du har en fantastisk blogg!

  3. God Jul och Gott Nytt År!
    Tack för alla intressanta blogginlägg!

  4. Kära Ilse-Marie!
    Du ska ha ett stort Tack för detta år och en riktigt härlig jul önskar jag dig och ett gott nytt (val)år! Hoppas att du fortsätter att skriva lika engagerat här inne under nästa år! Kram!

  5. Varmt TACK & God Jul !

    Ha en trevlig helg(er). Vila, njut och samla kraft inför 2010 då jag hoppas dina träffsäkra och välskrivna inlägg fortsätter.

    Kram
    himmelenellerhelvetet

  6. Tack själv! Ha en riktigt God Jul och Ett Gott Nytt År.

    Jag ser fram emot fler träffsäkra och välskrivna inlägg nästa år. Din blogg är helt enkelt den bästa bloggen som finns.

    Kram/
    Mumlan

  7. Tack för en underbar blogg! Verkligen ett ljus i mörkret.

    God Jul och Gott Nytt År!

  8. Fille

     /  december 22, 2009

    Jag önskar dig en riktigt god jul. Din blogg är bäst. Håll din linje och fortsatt trotsa den store ledaren, Kejsar Fredrik, och hans anhang! Den mjuka retoriska klädnad som Fredrik iklär sig blåser du lätt bort med dina verklighetstrogna analyser och kommentarer. Fortsätt! Du behövs om fler hjärtan ska kunna fortsätta att slå! 🙂

  9. God jul och tack för detta året.
    🙂

  10. Du har en pärla tilll blogg. Både intressanta fakta och tankeväckande kommentarer. God Jul!

  11. Tove

     /  december 22, 2009

    God Jul!

    Och tack för alla dina fantastiska insikter som hjälper oss i kampen för en bättre värld!

    *alldeles tårögd av Joe Cocker*

    Min julfavorit är denna med John och Yoko:

    Många julkramar och må Karl-Bertil Jonsson väcka den lilla kommunistiska ådran i många svenska hjärtan denna jul! 🙂

  12. krister

     /  december 22, 2009

    Tack för din fina blogg och God Jul på dig:)

    Vänliga Hälsningar
    etik.

  13. Johanna

     /  december 22, 2009

    Önskar dig en riktigt god jul och tackar för alla fina inlägg!

    Stor julkram!!!

  14. God Jul själv. Jag vill passa på att tacka dig med extra värme för att du fortsatte blogga. Din röst har – precis som jag sa – varit fullständigt avgörande för en humanisering av det offentliga samtalet. Jag visste att du inte skulle svika. Du är bara bäst. Många många julhälsningar till dig för att du orkade fortsätta och inte la av. Om inte du varit så hade vi inte fått den här responsen – och den är helt nödvändig för samhället har brutaliserats på ett mycket otäckt sätt. Jag hoppas bara du fortsätter för vi måste fortsätta kämpa ända fram till sista valdagen om vi ska kunna stå emot extremhögervridningen.

    Många julhälsningar till dig och de dina önskar
    Bloggaren Nemokrati

    P.S. – Glöm inte ! komma tillbaka efter jul – Samhället behöver dig och din röst D.S.

  15. oscar

     /  december 23, 2009

    Att läsa din blogg är som att få en ny intressant och användbar julklapp, varenda dag, hela året! Fantastiskt! God Jul och Gott Nytt År!

  16. Instämmer i det de andra har skrivit! God Jul och ett Gott Nytt År och kram på dig!

  17. Kajsa Warg

     /  december 23, 2009

    God Jul på dig själv du 😀 Och jag är glad över att du återkom till bloggandet. Du ger mig kraft och tro på att vi är flera som vill förändring!

  18. Snott från Anders Nilssons blogg http://ekehog.blogspot.com/2009/12/jul.html

    /…/ ”god jul på er allihopa och ett riktigt gott nytt år ska väl vi hoppas på. Om inte annat så får vi väl se till att det blir det! :)”

    /Eva

Kommentera

