Ett livstecken…

Jag börjar känna att det är hög tid att jag ger ett livstecken ifrån mig. Det är jag skyldig alla de som trots att jag inte har skrivit på flera månader fortfarande kikar in här med jämna mellanrum….

Jag finns kvar, jag lever, men lusten att blogga… nej, den finns inte där. Än.

Sedan är det ju alla böcker jag aldrig hann läsa pga bloggen. De läser jag nu… och det finns ännu ett lager att ta av.

Därför tillåter jag mig själv att fortsätta min bloggpaus.

Men Ett hjärta RÖTT finns kvar, likaså mitt röda hjärta.

Så vem vet… kanske, snart….

*

Bra Bloggtips;

Utredarna – Vad är välfärdens kärna utan välfärdens frukt?

En kärna är inte mycket utan sin frukt och en frukt som fått sin kärna avlägsnad ruttnar.

*
Läs även andra bloggares åsikter om

, , , ,

Lämna en kommentar

14 kommentarer

  1. Äntligen, äntligen, äntligen!!!
    Då vet jag att du lever och samlar kraft inför en ett kyligt valår!
    Kram /Ilona

  2. Härligt, härligt att se några rader ifrån dig !INGEN PRESS, bara jag/vi vet att du inte gett upp bloggen helt.
    Läs vidare, det finns som sagt så mycket att läsa….. och välkommen tillbaka när du fått blogglusten tillbaka !

  3. Skönt att din bloggadress dyka upp på min sida. Jag hade ett upphåll på nästan 6 veckor från bloggandet. Men det finns inget som kan trigga igång mig som Moderater i tv-soffor. Så nu är jag igång igen även om minibloggen på Twitter får mer tid än den vanliga.
    Tack för bloggtipset, och välkommen tillbaka när du inte längre kan hålla dig från bloggandet:-)

  4. Hej Ett Hjärta Rött – välkommen tillbaka.

    Jag såg att du gav ifrån dig ett livstecken igår – men orkade tyvärr inte skriva respons för jag var så trött efter jobbveckan. Men du – det är så att du behövs verkligen i bloggosfären. Du får helt enkelt inte sluta. Din röst är en av de viktigaste. Jag har saknat dina inlägg enormt mycket. Det blir också så stor arbetsbörda för oss som är kvar och försöker stå emot extremhögervridningen. Kan du inte bara skriva lite färre blogginlägg men ändå så att vi får luckorna fyllda. Som nu så känner jag att jag orkar inte skriva om allt som behöver skrivas om – man missar flera viktiga företeelser som förblir okommenterade. Just nu rasar ju välfärden och enormt många människor drabbas. Och så är det valår. Kom tillbaka – du behövs.

  5. Härligt att allt är väl med dig. Och jag fortsätter att hoppas att din blogglust ska återvänga, nu när kvällarna blir mörkare och dagarna kortare för de du skrev betydde något, för många tror jag.
    Ha det fint till dess :-).

  6. Väntar tills du kommer tillbaka. Hoppas blogglusten återkommer, men förstår att den inte göra det. Att skriva så pass välinformerade och genomtänkte blogginlägg som du gjorde måste ta en massa tid.

  7. Eva

     /  september 13, 2009

    Äntligen ett livstecken! Kan inte annat är instämma i tidigare inlägg! Du är/har varit saknad, även om jag kan förstå ditt behov att ta det lugnt ett tag. Högern gör sig bred, deras PR-ridåer behöver slitas sönder och de blå dusterna skingras. Du är en frisk fläkt som hjälper till med det.

    Ser fram mot den dag du återkommer, och om det än kanske blir glesare och mer sporadiskt är du efterlängtad och BEHÖVD!

  8. Härligt att höra av dig. Vila ordentligt. Ta din tid.
    Vi finns härute, den dag du har lust igen.

  9. Tyvärr Ett hjärta Rött så har vi inte så mycket tid. Vi måste försöka med förenade krafter. Annars tar extremhögern över. De är överst på alla blogglistor. Det behövs verkligen motkraft. Vi måste dela på bördan. Jag tror att det är helt nödvändigt att vi som skriver något ‘annat’ är kvar. Det är så mycket fullständigt och totalt obegripligt som händer just nu i politiken. Jag tror faktiskt att det är en diktatur som håller på att formas. Vi måste STÅ EMOT.

  10. Och du är en av de bästa. Vi behöver dig. Kom tillbaka.

  11. Tack, tack, tack… jag rodnar när jag läser era kommentarer 😉
    Och visst har du rätt Nemokrati – det ser illa ut, och inte blir det bättre om man blundar och håller tyst. Men just nu kan jag inte finna varken tiden eller lusten, riktigt än, till bloggen.
    Men jag vet att det finns många vettiga och bra vänsterbloggar där ute numera, och det blir fler och fler. Dessutom – idag överlämnas 100 000 namnunderskrifter till regeringen i protest mot försämringarna i sjukförsäkringen. Alla sätt att protestera behövs, alla sätt är bra – bara vi aldrig ger upp!
    http://www.protestera.just.nu/

  12. Vi ger aldrig upp. Gör inte det du heller, Ett hjärta Rött. Vi behöver din konkretion. Särskilt nu i valtider. Kom tillbaka.
    Please.
    Skriv färre inlägg – de ger upphov till länkar och att andra lyfter olika delar som du tagit upp så frågan blir belyst ordentligt. Med både pondus och patos.

  13. Megalomanegocentrismen breder ut sig och lägger sig som ett lock över allt annars. Och det är då SD ser sin chans. Vi måste gå samman, och då behövs sådana krafter som du. Som kan ena människor runt vad vi gemensamt vill värna om.

Kommentera

