Mänskliga katastrofer, lust och EU-valet

Ibland räcker inte lusten, tiden och orken till för bloggen. Så är det just nu för mig.

Det är inte så att det finns brist på ämnen….

Den nymoderata nedmonteringen av välfärden och våra sociala trygghetssystem fortsätter. Likaså den passiva borgerliga krispolitiken. Regeringen tittar på och lutar sig tillbaka alltmedan arbetslösa och sjukskrivna köar på landets socialkontor. De bryr sig inte om vilka sociala och mänskliga katastrofer de har bäddat för.

För det handlar om katastrofer – för alla de som drabbas.

Bloggposter;

Men, nu tar jag en paus. Hur länge vet jag inte. Kanske jag får en oemotståndlig lust att skriva av mig ilskan (över den borgerliga regeringen) i en bloggpost redan i morgon – då gör jag det. Kanske det dröjer ända till hösten. Jag vet inte, vi får se….

Men, som tur är finns det nu allt fler riktigt bra bloggar till vänster om den politiska mittlinjen att läsa och följa. Jag skulle kunna räkna upp nästan hur många som helst (kolla in mina blogglistor med många tips), men ska begränsa mig till fem absoluta favoriter – för alla som vill ha kloka kommentarer och politiska nyheter med ett annat perspektiv än det rikspressen ger;

Alliansfritt Sverige

Reflektioner och speglingar

Resursbloggen

Peter Andersson – med rätt att tycka

Eva Hillén Ahlström ( som tack för all din uppmuntran)


rosamundi2

Till sist, ett stort tack till alla er som läser och återkommer till min blogg, till alla som kommenterar och till alla som länkar. Tack för att ni finns! Jag önskar er alla en underbar sommar!

Och glöm inte att RÖSTA i EU valet – för oss som är kritiska till den rådande ordningen (både i EU och här i Sverige) är det viktigare än någonsinn. Lämna inte över makten att bestämma till den politiska högern och marknaden!

Till Björn Fridén – oj vad paff jag blev ( jag – en ”kändis”? ), men det var kul att träffas 🙂

*

Press; AB1, AB2, SvD 1, SvD2, SvD3, DN1, DN2,

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

Följande inlägg
Lämna en kommentar

15 kommentarer

  1. Den borgerliga regeringen ser till att hålla oss med ämnen, så att bloggarna går varma…
    Ha en skön paus och hoppas Du får en underbar sommar du också!

  2. k

     /  maj 28, 2009

    Ja, hoppas bloggarna fortsätter gå varma!! Att alla bra bloggare envisas att skriva och skriva och skriva! Som ytterst välbehövlig motvikt till högervriden media – och flat svensk TV.

    Din blogg är en av mina favoriter! 🙂

  3. hillary2

     /  maj 28, 2009

    Tack för läsvärda inlägg med följande heta diskussioner.

    Hoppas att du hittar många olika glädjeämnen under ditt blogguppehåll. Ha det gott!

  4. Marie

     /  maj 28, 2009

    Vill bara att du ska veta att vi är många härute som med kärlek och beundran följt det du skriver. Jag och mina vänner är inte så bra på att kommentera men du ska veta att du är uppskattad! Lycka till med livet, oavsett om det innehåller bloggande eller inte!

    Många kramar Marie
    (Och vännerna som hälsar)

  5. Hoppas att ditt blogguppehåll blir väldigt, väldigt kort.

    Fast jag förstår dig. Känner precis likadant. Eländet är så massivt att man inte vet vad man ska ta upp av det, så tappar man sugen.

    Egentligen precis vad alliansen vill. Precis så agerade regeringen Bildt på sin tid, ställde till med så mycket dysterheter att folk inte visste vad de skulle protestera mot, som när huset rasar omkring en och man inte vet vilken bjälke man ska försöka stötta.

    Men vad du än väljer att göra, skriva vidare eller ta en paus, ha en härlig sommar.

  6. Jag läste din bloggpost i går kväll men var tvungen att smälta den och samla mig innan försöket att formulera en kommentar.

    Dina ovanstående läsare har egentligen redan uttryckt det jag känner. Jag vill bara tillägga att det kommer att bli ett tomrum i bloggosfären under din paus. Samtidigt förstår jag så väl ditt behov av återhämtning och reflektion. Du har lagt ner så oerhört stort engagemang i att ta fram fakta, läsa på, belysa, visa på och analysera sådant som är viktigt. Viktigt för att det drabbar så hårt och orättvist mot dem som redan innan har det svårt. Du vet att du har min beundran för allt detta. Och dessutom för din formuleringsförmåga.

    Ja, du kommer att vara saknad och jag hoppas att du kanske under pausen smyger in något nytt inlägg 🙂

    Ha en riktigt fin sommar. På återhörande!

    Eva
    P.S. Tack så mycket för att du tog med min blogg på favoritlistan. Jag blev chockad men väldigt stolt.

  7. Hej!

    Hoppas du kommer tillbaka snart! Din blogg är mycket läsvärd och är definitivt en stark röst i opinionen.

    Jag har ofta börjat mina dagar med att läsa just din blogg så det blir tomt så länge du har paus. För jag hoppas att det bara blir en paus!

    Ha en bra bloggpaus!

    Mvh/Johan

  8. Hugo

     /  maj 29, 2009

    Jag blir så trött, allt gnäll om högerregering,… det är ju en myt. I allt väsentligt står socialmoderaterna på samma sida som sossarna.

    Författningsdomstol- nej- Sverige fortsatt en rättslig bananrepublik.

    LAS-nej-, trots alla vet hur denna lag effektivt stänger ute ungdom och invandrare.

    3:12, småföretagare skall beskattas som kollektivanställda löntagare. Tacka fan för att inga företag växer och gror längre i Sverige. De som har stålar flyttar.

  9. Kära Ilse-Marie förstår dig så väl…
    Återhämtning är nödvändig!
    Visst, det är en katastrofpolitik som vårt land just nu befinner sig i! Jag är ett levande exempel på det.

    Önskar dig en skön sommar och visst ska jag rösta…
    på ngn politiker som har människan och miljön i fokus!

    Ser fram emot dina inlägg mot hösten!
    Ska själv hämta kraft i den livsbejakande sommaren!
    Kram Ilona

  10. Kommer sakna att läsa din blogg, men förstår varför du tar ett uppehåll. Hoppas du får en underbar sommar och ändå tar dig tid att skriva här ibland utan att känna några krav på att alltid leverera text.

  11. Anna

     /  juni 1, 2009

    Ta du en liten paus. Förhoppningsvis kan du hitta lite mer kraft och nya infallsvinklar.

  12. Hej Ilsemarie

    Hoppas att din blogglust kommer tillbaka. Du skriver så bra och insiktsfullt om hur politik påverkar människors vardag.

    Ha en riktigt skön sommar!

  13. Hej kvinna jag förstår… Jag hatar ibland men oftas känner jag bara sorgen av att Sverige och dess invånare har förlorat empatin till människan den som finns utanför egot… Trevlig midsomar kvinna av rättvisemärkt..

  14. Åh, suck…. du vilar fortfarande. Jag förstår, men saknar dina inlägg oerhört. Hoppas du hämtar krafter och återkommer. Om inte nu, så senare… inför valåret. Du är efterlängtad.

  15. Kajsa

     /  september 3, 2009

    Hej!
    Jag saknar dina inlägg, analyser och den faktagranskning som du är så bra på. Som motvikt mot all borgerlig publicering i olika media, så behövs du!

    Hoppas på att du får tillbaka skrivlust, -ork och -ilska.

Kommentera

