Den motvillige bloggaren

Den här veckan har min blogg blivit utsedd till Veckans Blogg (v.5) av Bloggtidningen. Fråga mig inte hur det har gått till eller varför. Men, jag får väl ta det som en komplimang. Sådana kan ju behövas ibland när man bloggar. Nyligen fick jag till exempel detta uppmuntrande tillrop som slutkläm i en kort men hjärtlig 😉 kommentar (nej, den blev aldrig publicerad);

Du är fan ta mig generalslut i hela skallen.

Så kan det gå när man skriver om politik och annat som upprör 😉

Att bli utsedd till Veckans Bloggare känns annars lite märkligt. Jag känner mig nämligen inte alls som någon riktig ”Bloggare”. Jag tillhör definitivt inte det gäng som skriver en hel radda bloggposter varje dag. Emellanåt varken hinner eller orkar jag skriva något alls på flera dagar eller veckor. Inte heller strävar jag efter att bli ”bloggkändis”. Tvärtom funderar jag väldigt ofta på att sluta helt. Att blogga regelbundet tar mycket tid, har man dessutom jobb och familj finns det ofta annat som känns viktigare och roligare. Jag är kort sagt en ganska ”motvillig bloggare”.

Att jag trots allt fortsätter beror på politiken. Samma sak som fick mig att skriva mina första trevande bloggposter för ett drygt år sedan har fått mig att fortsätta. Alltså, ren ilska över den politik som förs och de konsekvenser den får för väldigt många människor. Jag skriver inte enbart om politik, men det är den politiska utvecklingen och viljan att förändra den, som är min drivkraft.

En annan anledning till att jag fortsätter är alla ni som läser och kommenterar min blogg. Utan er hade jag förmodligen lagt av för länge sedan. Jag är, trots exemplet här ovan, bortskämd med generösa, trogna, uppmuntrande och kloka kommentatorer. Ni vet vilka ni är – därför; tack, tack och återigen tack! 😀

P.S. Hoppas bara att jag, som Veckans Bloggare, hinner prestera åtminstone några nya bloggposter under min bloggvecka. Vi får väl se. Eller kanske jag ska göra som Tomas Di Leva lär ha gjort när han var Sommarpratare i radion första gången – hålla tyst – hela veckan. Alltid skulle det glädja några misstänker jag… 😉

*
Andra bloggar om: , , , ,

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

9 kommentarer

  1. H-E.R

     /  januari 28, 2008

    Grattis till den utnämningen Ilse-Marie!
    Att det tar tid och kraft att blogga förstår man ju, men förhoppningen att du ska fortsätta finns nog hos de flesta som besöker din blogg.
    Det som är så speciellt med din blogg är svårt att beskriva med bara ett ord. Det behövs nog flera. Du skriver liksom så ”direkt”, du tar upp viktiga saker. Ibland har jag funderat på något angående politiken och när jag sedan kollar här så har du skrivit om just detta.
    Konsten att sätta fokus på just det som berör, och konsten att hitta förklaringar, vinklingar och aspekter som ger dimension.
    Guldgruva 🙂
    ps. Jag önskar att du bloggar från riksdagshuset 2010 😉
    Kram på dig!

  2. St Just

     /  januari 28, 2008

    Grattis ilse-marie – vi är nog flera som känner av det där med ”motvilligt bloggeri”. Du behövs verkligen, du skriver mycket väl och genomtänkt och vi till vänster behöver mer bloggar och gärna många fler arbetarbloggar.

    🙂

  3. Grattis till utnämningen!
    Håller med om att det ibland inte känns minsta angeläget att blogga. Sen finns det andra tidpunkter då man inte kan slita sig från bloggen.
    Som när Reinfeldt & Co kommer med nya förslag för att jaga sjuka och arbetslösa. Bara en sån sak som att man kan vara sjuk, men inte tillräckligt sjuk, för att få sjukersättning utan istället ska man ha socialbidrag. Sånt triggar ii alla fall i gång mig att blogga.
    Kul att du och Ett hjärta RÖTT blev uppmärksammad.
    Lycka till med bloggande!

  4. Grattis! Det är du värd! Din blogg är inte bara intressant för det du skriver utan den är rolig att läsa på grund av de diskussioner som uppstår i samband med det du tar upp! Jag gillar skarpt din blogg Ilse-Marie och sluta inte! ta bara pauser i sådana fall 🙂

  5. Du är utsedd för att flera olika bloggar nominerat dig. Du har en hel del supporters, med andra ord.

  6. kirira

     /  januari 28, 2008

    Grattis! Och visst är det välförtjänt!

  7. Gratulerar!
    Hoppas att detta sporrar dig att fortsätta!

  8. Grattis Ilse-Marie
    och många tack för omnämnandet av min blogg- Jag känner mig mycket hedrad i synnerhet som tycker jag att du skriver mycket bra. Bara att fortsätta alltså 🙂

  1. Östros eller Idrott & Hälsa B? « Slutstadium

Kommentera

