Musikutmaning på T

Jag har blivit utmanad av AlterEgo! Utamningen började hos mymlan.

Jag ska försöka komma på en artist/grupp som börjar på bokstaven T. Min musiksmak är väldigt varierad, så det kunde nog ha blivit vad som helst, men den första jag kommer att tänka på som jag verkligen älskar är Lasse Tennander, och speciellt hans låt ”Dansa Matilda” – en gammal goding med en helt underbar text och känsla. Tyvärr hittar jag den inte någonstans på nätet… men vad jag minns börjar den så här (Waltzing Matildha);

När hösten kom, for vi tillbaks till ön
där var havet ännu varmt, och gräset sommargrönt
och längst vägen ned till vattnet stod vallmon kvar och lyste röd…

Nej, det blir nog inget skicka vidare för min del, har inte riktigt tid mitt i allt nyårsfirande.

Men, jag önskar alla ett gott slut och ett riktigt Gott Nytt År!

*
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Lämna en kommentar

4 kommentarer

  1. Jag önskar dig och alla dina kära ett riktigt

    GOTT NYTT ÅR 2008!

    Och jag hoppas att du fortsätter ha ork och mod att skriva din läsvärda och viktiga blogg.

    Kram
    Pia

  2. Annica

     /  januari 1, 2008

    Hoppas du hade en mysig nyårsafton, god fortsättning på det nya året!

  3. Även om jag inte alltid delar dina åsikter så önskar jag dig

    EN GOD FORTSÄTTNING på det nya året.

    / Imagine

  1. the topp t « the real mymlan

Kommentera

