Julen närmar sig…

Julen närmar sig…

Många av oss tar det nog lite lugnare med bloggandet. Jag kommer inte att stänga ned helt, men lite glesare med inlägg lär det nog bli ett tag fram över. Men, man vet ju aldrig när andan faller på…

Vill passa på att tacka alla er som kommenterar. Ja, framförallt alla er som alltid är positiva och underbart snälla mot mig – det är ni som får mig att fortsätta. Utan er ingen blogg! Ni vet nog vilka ni är – ingen nämnd ingen glömd! 😀

Jag önskar er alla en riktigt god jul!

Sköt om er, tänd ljus och ge aldrig upp!

ljus.gif

Tänd ljus

Låt inte mörkret hindra dig
att söka ljuset.
Och när du funnit det,
låt andra se,
pröva, övertyga sig.

Vill du, att ljus ska leva,
tänd då hos andra
samma längtan.

Tänd frimodighetens ljus
i rädslans mörker,
tänd rättens ljus
i korruptionens mörker,
tänd Trons ljus
i förnekelsens mörker,
tänd Hoppets ljus
i förtvivlans mörker,
tänd Kärlekens ljus
i dödens mörker.

Tänd ljus!

-Bo Setterlind

*
Andra bloggar om: , , , , ,

Lämna en kommentar

8 kommentarer

  1. En riktigt God Jul!

  2. H-E.R

     /  december 21, 2007

    Ha det riktigt skönt i helgerna Ilse-Marie. Du gör ett fantastiskt fint jobb här med bloggen, den ger så mycket.
    God jul & gott nytt år!

  3. kirira

     /  december 22, 2007

    Ha en riktigt skön jul!

  4. Relativt Majs

     /  december 22, 2007

    God jul och gott nytt år 🙂 Skönt med lite lugn och ro. Sköt om dig och såvidare. 🙂

  5. God Jul! 🙂

  6. Syster Yster

     /  december 23, 2007

    Önskar dig en riktigt varm och lugn Jul!
    Kram och ha det bra

  7. Tittar förbi för att önska en riktit god helg 🙂 til dig elsimarie
    Jag önskar av tomten för oss alla ett mer rättvist Sverige 😉

  8. Fille

     /  december 23, 2007

    Om jag hade trott på sagan om Jesus och de andra tomtarna hade jag önskat dig en god jul. Nu gör jag inte det. Därför nöjer jag mig med den enkla hälsningen: ha en bra helg!!! 🙂

Kommentera

