DN:s klarsyn och offentliga tjänster – skriv på!

Jag har ju egentligen redan sagt GLAD PÅSK och tagit helgledigt från bloggen, men så upptäckte jag den här kampanjen:

petitionpublicserviceen-190×92.gif

Offentliga tjänster är avgörande för social, ekonomisk och regional sammanhållning i Europa. Dessa tjänster måste vara av hög kvalitet och tillgängliga för alla. Tills nu har alternativen som Kommissionen presenterat för att utveckla de offentliga tjänsterna varit liberalisering eller privatisering (el, post och telekommunikationer). Det är dags att hitta andra lösningar, anser Europafacket, ETUC, som därför startat ett upprop med en namninsamling i alla dess medlemsländer.

Här finns listan:

FÖR OFFENTLIGA TJÄNSTER SOM ÄR TILLGÄNGLIGA FÖR ALLA

Viktigt, och värt att skriva på tycker jag!

Dessutom, idag kritiserar och ifrågasätter till och med DN:s ledarsida regeringens senaste tilltag, nämligen borttagandet av fastighetsskatten. Man konstaterar att förslaget är populistiskt, minskar rörligheten på bostadsmarkanden samt eldar på inflationen och överhettningen av ekonomin.

Jag trodde aldrig att jag skulle få uppleva den här dagen – jag håller med DN:s ledare… 😀

krokusar.jpg

P.S. Glöm inte påskpussarna, de värmer i de iskalla högervindarna!

*
Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , ,

Följande inlägg
Lämna en kommentar

10 kommentarer

  1. Tack för tipset..och GLAD PÅSK på dig!

  2. Glad Påsk och jag skulle egentligen sagt det till dig imorgon men jag gör det nu i stället och tack för dina intressanta inlägg.

  3. 😉 visst blir man glad..Glad påsk å dig…;););)

  4. Kajsa

     /  april 5, 2007

    Instämmer med alla!!! 🙂 Tack för tipset!!! Och glad påsk! Det där med påskpussar… 🙂

  5. Hej ETUC!

    Och glad påsk på dig 🙂

  6. Lämnar en liten påskhälsning här också. Påskpussar har Trulle varit i borderbloggen och lämnat efter sig 😉

    Önskar er alla en riktigt skön GLAD PÅSK!

    /Kramar

  7. Äntligen börjar LO agera tillsammans med Europafacket. Hur bra det skulle bli i EU med europeisk facklig samverkan var något de talade mycket och länge om redan 1994. Ett litet steg framåt alltså efter många steg bakåt.

    Ni har väl inte missat
    http://www.gemensamvalfard.se
    som redan arbetar för samma sak. De har också en e-postlista
    http://groups.yahoo.com/group/gemensam_valfard

  8. Haha, ja även en blind höna hittar ju korn ibland. Själv läser jag just nu SvD och de verkar vara både blinda, lama och döva, så det blir väldigt lite korn för deras del!

    Glad Påsk, hoppas det blev en riktigt skön långehelg i stugan!

  9. Njut nu av den sista lediga dagen på denna helg, hos mig är det vitt både på marken och i luften just nu!
    Vicke
    http://www.vicke.be/min_blogg.htm

  10. Roligt med någon som håller färgen!

    Ove

Kommentera

