Vårkänslor på bloggen

Våren är här, även på min blogg. Lite nytt, lite ljusare… hoppas ni ska känna er som hemma! En dikt får inleda min nya vårblogg;

Skydda inte ditt jag

Låt den del av din verklighet
bli synlig,
som du gömmer för insyn,
som du tror är tryggheten i ditt liv.
Öppna dina knutna händer,
befrukta jorden
med frön av ditt liv.
Vänta tomhänt
att sommaren skall komma,
betrakta din trädgård,
och bjud in alla kringströvande människor.
Byt verkligheter med varandra;
skydda inte ditt jag,
så att du glömmer dig själv
och blir glömd av andra.


en dikt av Siv Arb

krok5.jpg
*
Andra bloggar om: ,

Följande inlägg
Lämna en kommentar

5 kommentarer

  1. Åh vad fint du gjort! MEN nu har jag fått veta att tjejerna nog åker hem från barnhemmet redan i morgonkväll…så tiden håller på att rinna ut….bara de som har Handelsbanken som ”givarbank” hinner nu ge pengar, och jag vill inte att någon ska ge pengar ”försent” (dvs så jag inte hinner få in dom på dotterns konto)…

    Jag vill ju att varje skänkt krona ska komma barnen tillgodo…

  2. Det var en fin och tänkvärd dikt.
    Vilka fina blommor du har i bården (eller vad det heter) överst i bloggen.
    Många kramar:)

  3. Man kan nästan känna att sommaren är i antågande! Fin bild! Ha det bra!

  4. Det vara en fin dikt och något att tänka på.. Ja Paris är härligt Jag och gubben är tokiga vi åker dit varje år… så det har blivit några gånger.. Ha de gott och en trevlig söndag…./mona

  5. Det är en fin dikt!Se nu till att du får en härlig dag och sköt om dig!
    Vicke
    http://www.vicke.be/min_blogg.htm

Kommentera

