Melodifestivalens bästa framförande

Visst vann rätt låt. The Ark har bäst chans att ta hem Europa-finalen, men själv höll jag tummarna för Andreas Johnson. Den låten satt direkt och gjorde mig glad.

Men, melodifestivalens absolut bästa framförande stod Tomas Andersson Wij för. Det tog ett tag innan jag förstod att det var Carolas ”Evighet” han tolkade. Men vilken tolkning!

Helt plötsligt fick en fullständigt kall och meningslös text värme, känsla och innerlighet. Varje ord kändes äkta, och på en kort sekund var Carolas tillgjordhet och falskhet avslöjad…..

wij.jpg

Tomas Andersson Wijs tolkning av Carolas ”Evighet” var utan tvekan det bästa jag hört i melodifestivals sammanhang någonsin – en avskalad befrielse.

*
Andra bloggar om: , , , , , , ,

Följande inlägg
Lämna en kommentar

8 kommentarer

  1. Håller med. Jag förstod aldrig den låtens storhet förut eftersom jag har så svårt för Carola. Men det där… Mmmm… Hoppas den dyker upp på youtube snart…

  2. Trist att jag inte hittade den på SVT’s hemsida, hade varit trevligt att höra låten. Som sagt, får hoppas på YouTube.

  3. Hörde låten på Morgonpasset för ungefär ett år sedan, och har försökt få tag på den. Nu borde den nog komma som singel.

  4. Jag syftade förstås på TAW:s version…

  5. birdseed

     /  mars 12, 2007

    Den finns som extraspår på TAWs samlingsplatta. En kompis till mig som inte kan ett skvatt om schlager spelade låten i sitt indiepopprogram i tron att den var ny, har fattade inte referensen. 😀

  6. Sådärja. Nu har jag fått tag på den. Tack, birdseed, för upplysningen. 😀

  7. heeeeej ! Ta och gå in på min hemsida om Irma ! 🙂 Och lämna gärna ett avtryck i gbn ! / Emelie

  8. THHEEEE ARRRRRKKK

Kommentera

