Fredrik kan starta eget

fredrikocameron.jpg

Visst ser de härliga ut tillsammans? Grabbarna….
Samma intressen har de också – stora bilar, makt och hur man bäst duperar väljarna.

David Cameron, ledaren för det konservativa partiet i Storbritannien, söker nu råd av vår egen Fredrik, ledaren för det nya arbetarpartiet.
David vill veta hur man vinner val. För en sak har han redan förstått – var inte ärlig. Ge folket vad de vill ha istället. Allt är nämligen en fråga om hur man paketerar sin politik – inte hur den egentligen ser ut.

Det är skönt att se att Fredrik verkar ha hittat sin plats i livet – att paketera och sälja lögner, så att han har något att falla tillbaka på efter nästa val – kanske starta eget?! För inte vill vi väl att grabben ska behöva leva på ”bidrag”??

*

Andra bloggar om: , , , , ,

*
Lägg till som favorit – nyligen.se

Följande inlägg
Lämna en kommentar

9 kommentarer

  1. Det kan tyckas en smula konstigt att Cameron vill ha Reinfeldts insiktsfulla insyn om hur man vinner val, en strategi som Reinfeldt faktiskt medger att han knyckt av brittiska Labour.

  2. Har inte R knyckt en massa av Bush och har inte UK direktlinje till Bush? Då kanske inte R är att ”gå direkt till källan” utan mer ”så här gjorde jag”.
    Men, jag hoppas att de Engelska väljarna inte är lika lätt att dupera som de i Sverige.

    Ha det gott! /Katrin

  3. sidekick

     /  februari 13, 2007

    Ja verkligen… ”grabbarna”
    Riktigt kusligt, han har redan börjat prata som Reinfeldt med sin bästa barnrumperöst…

  4. Alltid enkelt att lura folk så länge majoriteten ser till sakfrågor framför ideologi…
    Bra skrivet!

  5. Ja, det är det enda dom är bra på! Njut av dagen nu och sköt om dig!
    Vicke
    http://www.vicke.be/min_blogg.htm

  6. Samma skit i locket som i krukan.
    Ha en skön kväll och tack för dina roliga kommentarer. Kram:)

  7. Daniel

     /  augusti 29, 2007

    Här fanns det inga moderater ser jag!! Det är bäst jag håller tyst! Men för er som är intresserade av att starta eget kan jag verkligen rekommendera det! Det är så kul! Tråkigt med alla höga skatter man måste betala bara!

  8. St Just

     /  augusti 29, 2007

    Nej Daniel – sällan moderater lite besök titt som tätt av nyliberaler som är sura på den mesiga regeringen. Kan dock meddela att även de inte är intresserade av att göra rätt för sig och betala lite skatt.

  9. fundersam

     /  augusti 29, 2007

    Eftersom jag betalar mitt eget uppehälle gör jag rätt för mig 😉

Kommentera

