På många sätt liknar politiker vanliga människor

hagglund1.jpg

En politiker bör helst vara ärlig, eller åtminstone låta som om han är det.
Sam, 10 år


*

lars_leijonborg_2006-05-29.jpg

På många sätt liknar politiker vanliga människor. Det är för att man inte ska genomskåda dem.
Hilde, 10 år


*

maud17.JPG

Politiker tänker lite mer än vanliga människor. De tänker ungefär en halvtimme om dagen.
Gisle, 8 år

*

carl-b.jpg

Det viktigaste för en politiker är att han vänjer sig vid att inte höra på vad folk säger.
Markus, 8 år

*

fredrikr1.jpg

Politiker bestämmer väldigt mycket, och så ser de nästan normala ut. Särskilt bakifrån….
Lukas. 6 år

.…. men nerifrån och upp ser de skumma ut.
Jan, 5 år

*

citat ur boken ”Gud som haver barnen kär har du någon ull” Levengood/Lindell

*

Andra bloggar om: , , , , , , ,

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

11 kommentarer

  1. Ha, ha… Ur barns och …

    Ang din kommentar till mig, En sådan tur att det inte snöat så mycket på sista dagarna. Jag har nämligen fortfarande ont av skottningen jag gjorde härom dagen…
    Men, nu är det fredag!
    Ha det gott! /Katrin

  2. lenasstudio

     /  februari 9, 2007

    Hej igen,
    Tack för inläggen hos mig och givetvis behåller jag den information du skickade för mig själv.

    Jag tycker det var bra agerat av Sture och grabbarna och jag hoppas att det leder till reaktioner och aktioner.

    Ha det gott
    Lena

  3. Syster Yster

     /  februari 9, 2007

    Helt underbart, jag har inte slutat skratta än!
    Tackar!

  4. Barns tankar och funderingar är härliga! Sköt nu om dig och ha en underbar helg!
    Vicke
    http://www.vicke.be/min_blogg.htm

  5. LeoH

     /  februari 9, 2007

    Visst är det härligt med barns tankar, men kan du förstå, att just i det här fallen tror jag på talesättet ”det har funnits i säck innan det kom i påse”;-)

  6. havsbrus

     /  februari 10, 2007

    Hahaha,dom kan få till det……de där barnen!:)
    ha det gott!

  7. Hej Javisst är väl barns kommentarer härliga!

  8. Barn är så klarsynta…*L* Ha en underbar helg

  9. Det här var riktigt kul

  10. Den här boken älskar mina barn (12 o 13,5 år). De fick den i julklapp av mig för några år sen och brukar läsa högt vid tillfälle.

    /Pimli

  11. Barn ÄR fortfarande ärliga…sen tar vi väck det…:(

Kommentera

