We are all the winners, eller?

Du missade väl inte tabellerna? De som visade hur mycket just du skulle tjäna på alliansens ”jobbavdrag”. Löftet om en tusenlapp mer i månaden till alla löntagare visade sig väl inte riktigt stämma överens med verkligheten. Men vad gör det?

We are all the winners! Eller?

maud-regering.jpg

För, vem fan bryr som om resten av packet? De har ju sig själva att skylla! Ni kvinnor som har slitit ut era kroppar, och lever på ”bidrag”, ni kan gott ha det! Arbetslösa är bara lata och inte värda ett smack… och de slöhögar som inte ens lyckas hitta nåt jobb på 300 dagar, ja de kan gott kräla i skiten. Eller ni förslappade pensionärer, som inte kan ta er i kragen och jobba tills ni stupar, att ni inte tillhör vinnarna – det är väl självklart, rätt och riktigt!

Ja, visst känns det härligt att tillhöra vinnarna! Eller?
Själv mår jag bara illa!

Andra bloggar om: , , , ,

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

9 kommentarer

  1. Jag hoppas att dom avgår i förtid! Sköt om dig och ha en fin kväll!
    Vicke
    http://www.vicke.be/min_blogg.htm

  2. Ja, alliansen gör verkligen sitt bästa för att putta iväg samhället till en än mer gråkall och kantigt hänsynslös plats. Vi får hoppas på och kämpa för andra vinnare till nästa val!

  3. Håller med Vicke .
    Hoppas att dem ger sig iväg inom en snar framtid..
    Tack för inlägget .

    Önskar dig en bra kväll och en godnatt

    Kram Susann Jonnys ängla mamma

  4. Visst är det ruggigt! En sak är säker. Jag lär bli kvar hos min arbetsgivare LÄNGE. För inte tusan vågar jag hoppa på något annat jobb – med den risk det innebär. Vem vågar ta risken att bli arbetslös idag!? Bäst att hålla sig kvar på det jobb man har – med näbbar och klor. Är DET bra för arbetsmarknaden, jag undrar bara helt stilla.

    /Natti

  5. LeoH

     /  februari 6, 2007

    Jag upplever inte att pensionärerna fått några större försämringar. Visserligen kommer hela min sjukersättning inte ligga till grund för den framtida pensionen, men i övrigt har varken jag eller min fru märkt några större förändringar.

  6. Jag har ju precis fått jobb efter 14 månader som arbetslös. Tack GODE gud!
    Jag önskar alla arbetslösa samma sak!

    Ha det gott! /Katrin

  7. Hej Leo H Jag tror att alliansens har backat på den delen som gäller sjukersättningen och vad som är pensionsgrundande.Men jag kan ha fattat fel.Största förändringen för ”sjukpensionärer” är att fler kommer att nekas ersättning helt eller delvis.Värst drabbas dom som är för friska enligt f-kassan men för sjuka enligt arbetsförmedl.
    /Gunnar

  8. Jag skrattade högt när jag läste din kommentar hos mig om kylan (och om din ”man”)!

    Tack för det!! /Katrin

  9. Martin

     /  februari 7, 2007

    Märklig reaktion på att folk får behålla mer av sina surt ihiparbetade slantar. Tycker inte att det är mer än rätt. Som Socialdemokrat har jag inget emot relativt höga skatter, men däremot gillar jag inte den höga beskattningen av låg- och medelinkomsttagare. Att marginalskatten redan vid en månadslön på 27 KSEK är över 50% är INTE rättvist. Det kunde den vara för dem som tjänar över 50 KSEK i månaden.

Kommentera

