Bush, en begåvad terrorist

Efter attacken mot Wold Trade Center startade George W. Bush som bekant sitt
”War on Terror”.

Hur gör man när man ska kriga mot terrorister a la Bush? Jo, man svarar givetvis med samma mynt. Man använder sig av ”illegitimt systematiskt våld” och ”offren blir ofta civila mål och människor”. man skulle kunna tro att även Bush läst Wikipedia, och sedan följt manualen för hur en terrorist ska bete sig.

Wikipedia:
Terrorism kallar man normalt aktioner som använder olika former av illegitimt systematiskt våld för att nå ett politiskt syfte. Offren blir ofta civila mål och människor som befinner sig på attentatsplatsen av ren slump.

bush1.jpg

”Den som inte är med mig är mot mig”, är ju ett klassiskt Bush citat som visar på hans djupa analytiska förmåga. Och den begåvningen har han sannerligen fått användning av i sitt eget lilla ”War on Terror”.
Alla är bra på något sägs det ju, och kanske är det så att Bush äntligen hittat sin speciella talang och begåvning i livet; TERRORISM. Synd bara att han samtidigt är president i ”världens största demokrati”. Det passar nämligen inte ihop; Terrorism och Demokrati.

bush_bomb.gif

Hur har han då lyckats i sin karriär som terrorist? Med facit i hand måste man väl säga att han har lyckats rätt bra, eller hur?

  • Först bombade han Afghanistan i jakten på Unsama bin Ladin. Han slapp undan, men många oskyldiga strök med.
  • Han hotade samtidigt bomba Pakistan ”tillbaka till stenåldern” om landet inte samarbetade. De samarbetade – så förhandlar en äkta terrorist. Ännu ett pluspoäng.
  • Nästa mål var Irak. Saddam Hussein anklagades för att hysa islamistiska terrorister och sades vara på väg att tillverka kärnvapen. Tillsammans med sin terroristkollega Blair trotsade Bush FN och startade sitt utdragna krig. Alla anklagelser visade sig sedan vara lögner och många oskyldiga offer skördas varje dag – än idag. Men, vad gör det för en terrorist?
  • Tony Blair lyckades så avråda Bush när han var på väg att bomba den arabiska TV-stationen al-Jazira i Qatar. Man kan alltså konstatera att Blair inte alls har samma tallang för terrorism som sin vapenbroder. Alltså, ett pluspoäng till för Bush.
  • Och så nu senast; Somalia. Åter – oskyldiga offer. Civila som inte har gjort något annat befunnit sig på fel plats vid fel tillfälle.

Många pluspoäng blev det. Och, man kan bara konstatera att Bush alltså äntligen verkar ha hittat sin speciella begåvning i livet; TERRORISM

bomb3.jpg

En stilla undran; hur väljer egentligen Bush ut sina attentatsplatser? Kan man se något mönster? Jag menar, om han nu skulle få för sig att det en terrorist gömt sig någonstans i Stockholm, eller kanske i någon förort. Skulle han då bomba? Vem vet? Terrorister är alltid oberäkneliga. Det ligger i deras natur. Men, kanske vi ändå kan känna oss lite tryggare, i alla fall så länge vi är ett utvecklat, mestadels kristet land. För, jag tror jag börjar ana ett mönster här…..

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

11 kommentarer

  1. Oj, det blev fel. Kommenterade på fel sida, sjutton också. Jo, jag har svaret, bush tänkte till. Kolla min blogg från igår tror jag. Jättebra sida har du, och större terrorist än Bush har världen aldrig skådat, Hitler inkluderad. Militärindustrin kräver sina bodycounts. forfor och annat skit som de vräker ut urskillnignslöst. Kramar

  2. Hej ha,ha skulle man vilja säga om det inte var så bedrövligt! Du är snäll som ger Blair pluspoäng.För mig är han bara ett tomt skal som talar vackert utan innehåll o som följer Bush som en liten hund.
    🙂

  3. Du har så rätt. Smilla la sig på skrivaren vilket betyder att hon håller med. usch Bush!

  4. Wanja sa att det inte kan bli nån återgång till gamla a-kassan. Tiden har gått förbi. Sossarna låter moderaterna göra jobbet, som vi vant oss vid vad gäller sjukdagar och annat. jag vill upprätta ”den svenska modellen”. kram

  5. Även jag tror på ”den svenska modellen”. Det är verkligen sorgligt när ledaren för LO säger nåt sånt. Ett tjänstefel!

  6. Davidow Midhache

     /  januari 18, 2007

    Precis samma tankar har jag haft. Vad är skillnaden mellan en terrorist och en terrorist?

    Fast sen tror jag inte att Bush helt ensam fattade beslutet om att invadera Irak.

    …fast man vet ju aldrig med Amerikansk politik…

  7. Amerikanerna brukar beskylla de militanta islamisterna för att utöva religiös terrorism. Men frågan är om inte Bush själv ägnar sig åt sådan, med den skillnaden att han backar upp sina illegitima krig med kristendomen i stället för islam. Jag har bloggat om Bush och samlat några citat som tydligt visar det kristna inflytandet på hans tankevärld:
    http://grottis.blogspot.com/2007/01/bush-den-kristne-ledaren.html

  8. sadq

     /  mars 9, 2007

    jag är mycket bra i dag. varsågood. alla somalia folka

  9. Ha! Vad jag avskyr den marionett-gubben!
    Det kanske är därför han håller på att avveckla demokratin i USA med Patriot Act?
    Hur han kunde bli omvald begriper jag inte…

  10. Vad jag tycker är så sorgligt är att Bush hade så himla stor makt över folk och hela median över hela världen.
    Han har lämnat mycket stereotyp om muslimer till oss,
    att dom är terrorister. Men stora frågan blir nog, Vad ser du dig själv som? Efter det som hände i 9/11, och allt media han har typ ”lagrat ” i vårt hjärna. Jag tycker att vissa mänskor borde vakna ur hypnosen som lever i, och se vad som sker i verkligheten.

  1. USA:s och Bush stora fiasko « Ett hjärta RÖTT

Kommentera

