Ingen Årskrönika

Men, eftersom det är så populärt att göra listor på det gångna året, ska jag göra min egen. Kort men intensiv!

  • Mest förödande inrikespolitiska händelse:
  • Givetvis den nya regeringen. Ogenomtänkta, icke konsekvensutredda förslag, som när de genomförs kommer att skapa ett ännu mer ojämnlikt och orättvist samhälle. Att ta från de fattiga och ge till de rika – hoppas Fredrik och gänget såg på Karl-Bertil i julas och inser sitt misstag. Det var ju tvärtom det skulle vara!
  • Mest underskattade inrikespolitiska nyhet:
  • Folkpartiets dataintrång. Att i en valrörelse håna demokratin på det sätt som en stor del av Fp:s ledning gjort vittnar om ett parti där moral och etik står lågt i kurs. Ändamålet helgar medlen. Att vinna är allt, hur man går till väga har ingen betydelse. Kan jämställas med Watergate, men den borgerligt ägda pressen rycker på axlarna och Leijonborg vimsar vidare. Skrämmande!
  • Mest överskattade nyheter:
  • Delad första plats mellan Anna Sjödin och Jan Danielsson.
  • Väktare som misshandlar kroggäster, en berusad kvinna som ”har sig själv att skylla”, ett offer som straffas. Män som håller ihop. En sorglig, men ack så vanlig, historia.
  • Jan Danielsson orsakade INTE tsunamin. Han må ha ljugit, eller åtminstone undanhållit sanningen, men en mer uppblåst icke handling får man leta efter. Att mobbas är minst lika allvarligt som att ljuga, eller vad säger du Carl Bildt?
  • Bästa nyheten:
  • Är också den värsta. Naturens hämnd – den är förödande, men nu kanske fler börjar inse allvaret. Vi har snart inget val!

vinter.jpg

GOTT NYTT ÅR på er alla, det kan behövas…..

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

6 kommentarer

  1. LeoH

     /  december 29, 2006

    En helt rimlig lista. Möjligen vill jag lägga till ”efterkrigstidens mest korkade valkampanj” – Arbetslösheten är inget problem! Där sköt sig GP i bägge fötterna.

  2. sofia som bloggar brev till Gud

     /  december 29, 2006

    Hej, så du fann en ny plats. Ja ibland kanske det är lika bra. Men jag har lagt dig som favorit så du inte försvinner. kramis sofia

  3. sofia som bloggar brev till Gud

     /  januari 1, 2007

    Ja, tack ilse_marie god fortsättning på dig med, du vet säkert att jag önskar dig detsamma, favoritiserade din blogg på annan ort, så att jag kan titta in.

    Ja ibland verkar det som om folk bara tänker på kött och fläsk och orgasm. men då missar dom ju alltihop egentligen. men var och en får bestämma själv
    kul att du kom in, sofia

  4. Tror du inte jag glömde dig nyårsafton. Förbaskat, det är för du ligger utanför Ab´s blogg men jag ska skärpa till mig. Säger gott nytt år och god fortsättning nu i stället. Usch vad retligt.
    Kram:)

  5. Hej
    Ja håller med om att det har varit många överskattade nyheter.
    Och det som händer nu med miljön kommer nog att framstå som ännu mer dramatiskt när man i framtiden får perspektiv på denna tid.Varför gjorde man inget? tror jag att man då kommer att undra.
    Trots allt som inte är så bra:; Jag önskar Dig en god fortsättning på det nya året.
    🙂

  6. Hej! Ville bara önska dig en bra dag. Kram:)

Kommentera

