Att flytta en blogg


Nu har jag börjat flytta min blogg. Alla inlägg före den här är hämtade från min förra blogg med samma namn som funnits sedan 28 oktober 2006 på AB.

Det känns lite sorgligt att lämna kvar alla de 428 kommentarer som jag fått, men sånt är livet. Jag har i alla fall uppskattat alla de underbara, snälla, intressanta och tänkvärda ord ni har skrivit. Nu börjar min nya bloggtillvaro, och jag hoppas på fler reaktioner och kommentarer. Alla är välkomna!

Följande inlägg
Lämna en kommentar

7 kommentarer

  1. Kanske jag flyttar hit….

  2. Välkommen till wordpress.
    Jag är ingen expert själv utan håller på att testa mig fram så jag vet inte om det finns fler eller lättare sätt att lägga in banners mm.
    Sen finns det ett Forum,visserligen på engelska men det kan vara bra att titta i för att lära sig mera.

    Jag har i alla fall gjort som så att under Presentation så har du teman och även länken Sidebar widgets. Det är färdiga moduler, man drar upp de man vill använda till rutan sidomeny och trycker spara.

    Du har en ruta där du kan bestämma hur många textmoduler du vill ha. Det kan du ändra sedan, en finns från början.
    Tar du en som heter text1. Tryck på den lilla symbolen som ser ut som rader så öppnar sig en tom ruta liten ruta. Du kan döpa varje txt modul om du vill.

    I den skriver eller kopierar du in vad du vill ha där i html kod.
    Antingen kan du ladda upp bilder genom att Skriv nytt inlägg där finns ladda upp filer. Då kan du skriva koden i code läge och kopiera det, eller om du hellre skriver i någon annan html redigerare, men du måste skriva i html.
    Tar du bilder från nätet så kopierar du den bildadressen.

    Sen klistrar du in det i txt modulen, stänger ner den och glöm inte att trycka på Spara ändringar efter varje ändring du gör.

  3. Glömde att fråga, hur har du gjort dina kategorier för olika länkgrupper. De ligger väl inte under bloggroll?

  4. Hej! Om du skulle vilja ta dig tid att svara på min fråga skulle jag bli jätteglad. Jag googlade lite för jag har undrat länge hur man flyttar sin blogg. Då hittade jag din blogg. Så jag undrar hur jag flyttar min blogg? Jättetacksam för svar.

  5. Angel

     /  december 8, 2009

    Hej,

    Vill fråga dig om du kan eller vet om någon som skulle kunna hjälpa mig med att flytta en blogg från Blogger till WordPress och om man kan behålla utseendet på den gamla bloggen eller man är tvungen att välja då en ny mall?

    Hälsningar

    Angel

  6. Hej Angel!

    Tyvärr har jag inget svar. Jag flyttade varje inlägg manuellt – det tog tid. Men förmodligen finns det något enklare sätt.

    Mvh
    Ett hjärta rött

  7. sandrakumpel

     /  juni 4, 2010

    Hur flyttar man sin blogg?

Kommentera

